SABAH


 
HomeHome  Portal*Portal*  FAQFAQ  RegisterRegister  Log inLog in  
Selamat datang ke SBF, laman web berinfo dan membina minda rakyat Sabah ke arah perkongsian idea serta penggalakan pembangunan minda individu secara positif. Terdapat topik popular dalam forum ini yang hanya boleh diakses oleh ahli berdaftar sahaja. Semua lagu yang terdapat dalam laman web ini merupakan promosi sahaja. Sila ke kedai yang berhampiran untuk mendapatkan lagu tersebut. Semua post yang tidak sesuai atau melanggar peraturan berforum juga akan dipadam serta-merta demi menjaga nama baik SBF. Selamat berforum. Terima kasih. Admin SBF

Share | 
 

 Psychic...mari kita kongsi ilmu tentang perkara ini...

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Borneo
VIP Moderator
VIP Moderator


Number of posts : 950
Location : North Borneo
Points : 266
Registration date : 2008-02-23

PostSubject: Psychic...mari kita kongsi ilmu tentang perkara ini...   Sun Mar 29, 2009 9:47 am

Mari kita bincang tentang perkara ini untuk menambahkan pengetahuan kita tentang psychic ini:


_________________
Read this before successfully posting:
http://sabah.forumotion.com/faq.htm
Back to top Go down
pinsan
Newbie
Newbie


Male
Number of posts : 68
Age : 45
Location : Sabah
Job/hobbies : Reading.
Points : 12
Registration date : 2008-11-22

PostSubject: Re: Psychic...mari kita kongsi ilmu tentang perkara ini...   Mon Mar 30, 2009 7:10 pm

Psikik ini sebenarnya ialah satu kebolehan seseorang manusia itu mengubah frekuensi mindanya dari beta sehingga ke delta..

saya faham ada sesetengah manusia yang tahap getaran mindanya malar bergetar di peringkat alpha..bermakna dia ini 24 jam dalam satu hari sentiasa terikat dgn dunia psikik. ini adalah kebolehan semula jadi.
Berbanding dgn manusia yang secata inisiatifnya membangunkan sendiri keupayaan tersebut di mana keupayaan kuasa psikik tidak hadir dgn sendirinya melainkan di panggil..
Back to top Go down
http://pitasonline.net
karasumbang
Regular Member
Regular Member


Male
Number of posts : 243
Age : 28
Location : kiki
Job/hobbies : tiakaraja
Points : 40
Registration date : 2008-07-07

PostSubject: Re: Psychic...mari kita kongsi ilmu tentang perkara ini...   Tue Mar 31, 2009 12:38 am

Bermakna, seorang yang gifted atau yang berkemampuan dalam ilmu psikik ini adalah terdiri daripada mereka yang berada dalam frequensi kesedaran alpha setiap masa tanpa dirangsang kan.
Back to top Go down
pinsan
Newbie
Newbie


Male
Number of posts : 68
Age : 45
Location : Sabah
Job/hobbies : Reading.
Points : 12
Registration date : 2008-11-22

PostSubject: Re: Psychic...mari kita kongsi ilmu tentang perkara ini...   Tue Mar 31, 2009 5:38 pm

karasumbang wrote:
Bermakna, seorang yang gifted atau yang berkemampuan dalam ilmu psikik ini adalah terdiri daripada mereka yang berada dalam frequensi kesedaran alpha setiap masa tanpa dirangsang kan.
Tepat sekali karasumbang...
Back to top Go down
http://pitasonline.net
pinsan
Newbie
Newbie


Male
Number of posts : 68
Age : 45
Location : Sabah
Job/hobbies : Reading.
Points : 12
Registration date : 2008-11-22

PostSubject: Re: Psychic...mari kita kongsi ilmu tentang perkara ini...   Tue Mar 31, 2009 5:40 pm

Psikik ini juga kalau mengikut saya adalah satu kecerdikan..kecerdikan dari segi spiritual..

contohnya:

1. Critical Existential Thinking:
The capacity to critically contemplate the nature of existence, reality, the universe, space, time, and other existential/metaphysical issues; also the capacity to contemplate non-existential issues in relation to one’s existence (i.e., from an existential perspective).

2. Personal Meaning Production:
The ability to derive personal meaning and purpose from all physical & mental experiences, including the capacity to create and master a life purpose.

3. Transcendental Awareness:
The capacity to identify transcendent dimensions/patterns of the self (i.e., a transpersonal or transcendent self), of others, and of the physical world (e.g., nonmaterialism) during normal states of consciousness, accompanied by the capacity to identify their relationship to one’s self and to the physical.

4. Conscious State Expansion:
The ability to enter and exit higher states of consciousness (e.g. pure consciousness, cosmic consciousness, unity, oneness) and other states of trance at one’s own discretion (as in deep contemplation, meditation, prayer, etc.).
Back to top Go down
http://pitasonline.net
Borneo
VIP Moderator
VIP Moderator


Number of posts : 950
Location : North Borneo
Points : 266
Registration date : 2008-02-23

PostSubject: Re: Psychic...mari kita kongsi ilmu tentang perkara ini...   Wed Apr 01, 2009 8:05 am

Macam mana hah...ada kemungkinankah seseorang yang lemah IQ mampu sampai ke tahap berkemampuan ilmu psychic ini?

_________________
Read this before successfully posting:
http://sabah.forumotion.com/faq.htm
Back to top Go down
pinsan
Newbie
Newbie


Male
Number of posts : 68
Age : 45
Location : Sabah
Job/hobbies : Reading.
Points : 12
Registration date : 2008-11-22

PostSubject: Re: Psychic...mari kita kongsi ilmu tentang perkara ini...   Wed Apr 01, 2009 4:47 pm

macam ni tuan borneo..ada org dia bersifat religious people, tapi pada masa yang sama dia tidak ada kekuatan spiritual.

Bukan semua pula org akan mempunyai persamaan kecerdikan fikiran..contohnya org pandai merepair mesin tapi pada masa yang sama mungkin bila masuk bab memasak..dia totally out.

Jadi mengenai dgn lemah iq tu amat susah utk di terima sebagai alasan utk tidak mempunyai kekuatan psikik. mungkin mereka lemah dalam pelajaran..tapi contohnya mereka mempunyai kecerdikan dalam hal hal kebatinan..contohnya lagi org yang pandai dalam pelajaran..belum tentu berkeupayaan melihat hantu dan sbginya dan ini terbukti apabila ada pula para dukun2, bomoh2 tertentu yang memang tidak pandai mambaca dan menulis langsung..Bagaimana pun para terpelajar dalam bidang akademik ni pula yang kadang2 meminta pertolongan dukun2 dan bomoh2 tersebut.


Last edited by pinsan on Sat Apr 04, 2009 12:44 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
http://pitasonline.net
aramaiti69
Newbie
Newbie


Male
Number of posts : 83
Age : 55
Location : Upside down
Job/hobbies : Round Kampung
Points : 31
Registration date : 2008-09-14

PostSubject: Re: Psychic...mari kita kongsi ilmu tentang perkara ini...   Sat Apr 04, 2009 9:35 am

Betul oh...saya tengok pun bobolian zaman dulu tidak pergi belajar tinggi-tinggi tetapi boleh menjadi bobolian dan gifted juga. Jadi, tidak semestinya orang yang bijak sahaja gifted dalam psikik ini.
Back to top Go down
http://nunukragang.forumotion.net/
bennius
Newbie
Newbie


Male
Number of posts : 20
Age : 26
Location : tambunan
Job/hobbies : unknwn
Points : 20
Registration date : 2009-05-30

PostSubject: Re: Psychic...mari kita kongsi ilmu tentang perkara ini...   Sat May 30, 2009 6:34 am

Question
Back to top Go down
http://www.tagged.com/benilu90
Borneo
VIP Moderator
VIP Moderator


Number of posts : 950
Location : North Borneo
Points : 266
Registration date : 2008-02-23

PostSubject: Re: Psychic...mari kita kongsi ilmu tentang perkara ini...   Mon Jun 08, 2009 4:22 am

bennius wrote:
Question

Hai bennius...gambar betulkah tu? Laughing

_________________
Read this before successfully posting:
http://sabah.forumotion.com/faq.htm
Back to top Go down
bennius
Newbie
Newbie


Male
Number of posts : 20
Age : 26
Location : tambunan
Job/hobbies : unknwn
Points : 20
Registration date : 2009-05-30

PostSubject: Re: Psychic...mari kita kongsi ilmu tentang perkara ini...   Mon Jun 08, 2009 5:13 am

hahaha...
klu ko nampak gmbar...itulah tu...hehe...
bh konglah apa2 yg kita tau pasal topik nie...
sya mau tau nie...
Back to top Go down
http://www.tagged.com/benilu90
bennius
Newbie
Newbie


Male
Number of posts : 20
Age : 26
Location : tambunan
Job/hobbies : unknwn
Points : 20
Registration date : 2009-05-30

PostSubject: Re: Psychic...mari kita kongsi ilmu tentang perkara ini...   Mon Jun 08, 2009 5:18 am

sya rasa ni psikik nie memerlukan mental disiplin kali...
haha...
itu sya rasa ja lah...hehehe
klu buat tanpa fokus, mana dapat buat mcam 2 kan..?
yg sya dngar2lah...klu mo blajar 2 mcm bnyak jga pantang...
so sya rasa pantang 2 lah yg menjadi asas pada diplin utk perkara 2...hehehe
Back to top Go down
http://www.tagged.com/benilu90
Borneo
VIP Moderator
VIP Moderator


Number of posts : 950
Location : North Borneo
Points : 266
Registration date : 2008-02-23

PostSubject: Re: Psychic...mari kita kongsi ilmu tentang perkara ini...   Mon Jun 08, 2009 5:28 am

Ya, memang mempelajari psikik ni mesti penuh dengan disiplin. Jika kita mahu belajar dan menguasai sesuatu, kita mesti fokus dan beri tumpuan tenatng perkara tersebut.

Secrets of psychics Part 1:

_________________
Read this before successfully posting:
http://sabah.forumotion.com/faq.htm
Back to top Go down
bennius
Newbie
Newbie


Male
Number of posts : 20
Age : 26
Location : tambunan
Job/hobbies : unknwn
Points : 20
Registration date : 2009-05-30

PostSubject: Re: Psychic...mari kita kongsi ilmu tentang perkara ini...   Mon Jun 08, 2009 5:43 am

dalam pemerhatian sya,
klu sya c kait dgn apa yg sya trbaca pasal subconcious mind, psikik ni memang berkat rapat lah...
Back to top Go down
http://www.tagged.com/benilu90
Borneo
VIP Moderator
VIP Moderator


Number of posts : 950
Location : North Borneo
Points : 266
Registration date : 2008-02-23

PostSubject: Re: Psychic...mari kita kongsi ilmu tentang perkara ini...   Mon Jun 08, 2009 5:51 am

yang inikah tu bennius:

_________________
Read this before successfully posting:
http://sabah.forumotion.com/faq.htm
Back to top Go down
bennius
Newbie
Newbie


Male
Number of posts : 20
Age : 26
Location : tambunan
Job/hobbies : unknwn
Points : 20
Registration date : 2009-05-30

PostSubject: Re: Psychic...mari kita kongsi ilmu tentang perkara ini...   Mon Jun 08, 2009 6:12 am

Borneo wrote:
yang inikah tu bennius:

ya itulah 2...
bekait kan..
Back to top Go down
http://www.tagged.com/benilu90
Borneo
VIP Moderator
VIP Moderator


Number of posts : 950
Location : North Borneo
Points : 266
Registration date : 2008-02-23

PostSubject: Re: Psychic...mari kita kongsi ilmu tentang perkara ini...   Mon Jun 08, 2009 6:45 am

Secrets of psychics Part 2:

_________________
Read this before successfully posting:
http://sabah.forumotion.com/faq.htm
Back to top Go down
bennius
Newbie
Newbie


Male
Number of posts : 20
Age : 26
Location : tambunan
Job/hobbies : unknwn
Points : 20
Registration date : 2009-05-30

PostSubject: Re: Psychic...mari kita kongsi ilmu tentang perkara ini...   Mon Jun 08, 2009 6:54 am

siuk juga mau discover nie psikik kan...
Back to top Go down
http://www.tagged.com/benilu90
bennius
Newbie
Newbie


Male
Number of posts : 20
Age : 26
Location : tambunan
Job/hobbies : unknwn
Points : 20
Registration date : 2009-05-30

PostSubject: Re: Psychic...mari kita kongsi ilmu tentang perkara ini...   Tue Jun 09, 2009 2:06 pm

lbih kurang macam 2lah 2.
Back to top Go down
http://www.tagged.com/benilu90
Sponsored content




PostSubject: Re: Psychic...mari kita kongsi ilmu tentang perkara ini...   Today at 9:26 pm

Back to top Go down
 
Psychic...mari kita kongsi ilmu tentang perkara ini...
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Cipriano Case: Psychic Prosecution Lawyer requests removal of the President Judge Henrique Pavão
» Mari Luz Cortés case: Trial started in Huelva today/J Morais
» Psychic Private Investigations (Theurgist Jacqui O'reilly )
» P Reis about the sighting from Mari Olli
» Jozlynn Mari Martinez Never Found -- Jeffrey Malmberg Convicted Of Second-Degree Murder

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
SABAH :: Umum :: Psychology-
Jump to: