SABAH


 
HomeHome  Portal*Portal*  FAQFAQ  RegisterRegister  Log inLog in  
Selamat datang ke SBF, laman web berinfo dan membina minda rakyat Sabah ke arah perkongsian idea serta penggalakan pembangunan minda individu secara positif. Terdapat topik popular dalam forum ini yang hanya boleh diakses oleh ahli berdaftar sahaja. Semua lagu yang terdapat dalam laman web ini merupakan promosi sahaja. Sila ke kedai yang berhampiran untuk mendapatkan lagu tersebut. Semua post yang tidak sesuai atau melanggar peraturan berforum juga akan dipadam serta-merta demi menjaga nama baik SBF. Selamat berforum. Terima kasih. Admin SBF

Share | 
 

 Gambar Bunga.

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2, 3  Next
AuthorMessage
alphawaves
SBF Mentor
SBF Mentor


Male
Number of posts : 938
Age : 56
Location : sanaa bah..
Job/hobbies : joomla! addict..
Points : 5
Registration date : 2008-02-25

PostSubject: Gambar Bunga.   Thu Apr 24, 2008 12:31 pm

kalau adaa sesiapa tau bunga mawar, bunga kenanga dan bunga gading, klu tiada bunga gading bunga melur pun bulih juga. klu ada sesiap ada gambar bunga ini harap bulih pastekan sini.
Back to top Go down
http://asiamistik.forumotion.com
Junkers 109
Newbie
Newbie


Number of posts : 48
Points : 15
Registration date : 2008-04-28

PostSubject: Re: Gambar Bunga.   Mon Apr 28, 2008 10:19 am

mo kasi kawang ka ? hahahah cyclops
Back to top Go down
alphawaves
SBF Mentor
SBF Mentor


Male
Number of posts : 938
Age : 56
Location : sanaa bah..
Job/hobbies : joomla! addict..
Points : 5
Registration date : 2008-02-25

PostSubject: Re: Gambar Bunga.   Mon Apr 28, 2008 11:10 am

Junkers 109 wrote:
mo kasi kawang ka ? hahahah cyclops
bukan lah ada guna lah..mo kasih kawang bunga tu tidak sesuai lah..ada guna lah..
Back to top Go down
http://asiamistik.forumotion.com
shalon6095
SBF Supersenior
SBF Supersenior


Number of posts : 554
Points : -90
Registration date : 2008-04-22

PostSubject: Re: Gambar Bunga.   Mon Apr 28, 2008 2:31 pm

heheee sia tau tu si alpha guna bunga tu utk pugai si berry... Very Happy
Back to top Go down
akinabalu
SBF Moderator
SBF Moderator


Male
Number of posts : 581
Points : 49
Registration date : 2008-02-22

PostSubject: Re: Gambar Bunga.   Mon Apr 28, 2008 4:36 pm

Cuba link di sini:

http://images.search.yahoo.com/search/images?p=bunga+mawar&fr=yfp-t-122&toggle=1&cop=mss&ei=UTF-8&fp_ip=MY&vc=

Ada banyak warna bunga mawar ni. Biasanya diberikan kepada orang tersayang.
Back to top Go down
blueberry
Senior SBF
Senior SBF


Number of posts : 483
Points : 0
Registration date : 2008-03-26

PostSubject: Re: Gambar Bunga.   Tue Apr 29, 2008 4:34 am

shalon6095 wrote:
heheee sia tau tu si alpha guna bunga tu utk pugai si berry... Very Happy

pandai2 ko ni aa shalon6095...
Back to top Go down
alphawaves
SBF Mentor
SBF Mentor


Male
Number of posts : 938
Age : 56
Location : sanaa bah..
Job/hobbies : joomla! addict..
Points : 5
Registration date : 2008-02-25

PostSubject: Re: Gambar Bunga.   Tue Apr 29, 2008 7:23 am

shalon6095 wrote:
heheee sia tau tu si alpha guna bunga tu utk pugai si berry... Very Happy

ish ish ko ni..mana lah ada..bukan apa bah Lon, itu saya mo pakai utk ritual susumadon.
Back to top Go down
http://asiamistik.forumotion.com
alphawaves
SBF Mentor
SBF Mentor


Male
Number of posts : 938
Age : 56
Location : sanaa bah..
Job/hobbies : joomla! addict..
Points : 5
Registration date : 2008-02-25

PostSubject: Re: Gambar Bunga.   Tue Apr 29, 2008 7:24 am

akinabalu wrote:
Cuba link di sini:

http://images.search.yahoo.com/search/images?p=bunga+mawar&fr=yfp-t-122&toggle=1&cop=mss&ei=UTF-8&fp_ip=MY&vc=

Ada banyak warna bunga mawar ni. Biasanya diberikan kepada orang tersayang.

adui banyak jinis pula bunga mawar ini.
Back to top Go down
http://asiamistik.forumotion.com
hot_mama
SBF Supersenior
SBF Supersenior


Female
Number of posts : 603
Location : Kota Kinabalu
Job/hobbies : Kuli .... / Gossip ....
Points : 0
Registration date : 2008-04-22

PostSubject: Re: Gambar Bunga.   Tue Apr 29, 2008 11:49 am

shalon6095 wrote:
heheee sia tau tu si alpha guna bunga tu utk pugai si berry... Very Happy


Bahh bahh bah .. jaga kamu .. si berry tu ada penangkis .. bukan senang mau pugai ... kan berry? Twisted Evil :pig:
Back to top Go down
hot_mama
SBF Supersenior
SBF Supersenior


Female
Number of posts : 603
Location : Kota Kinabalu
Job/hobbies : Kuli .... / Gossip ....
Points : 0
Registration date : 2008-04-22

PostSubject: Re: Gambar Bunga.   Tue Apr 29, 2008 11:50 am

alphawaves wrote:
shalon6095 wrote:
heheee sia tau tu si alpha guna bunga tu utk pugai si berry... Very Happy

ish ish ko ni..mana lah ada..bukan apa bah Lon, itu saya mo pakai utk ritual susumadon.


Alpha .. apa gia tu susumadon? pirat :pig:
Back to top Go down
alphawaves
SBF Mentor
SBF Mentor


Male
Number of posts : 938
Age : 56
Location : sanaa bah..
Job/hobbies : joomla! addict..
Points : 5
Registration date : 2008-02-25

PostSubject: Re: Gambar Bunga.   Tue Apr 29, 2008 9:10 pm

hot_mama wrote:
alphawaves wrote:
shalon6095 wrote:
heheee sia tau tu si alpha guna bunga tu utk pugai si berry... Very Happy

ish ish ko ni..mana lah ada..bukan apa bah Lon, itu saya mo pakai utk ritual susumadon.


Alpha .. apa gia tu susumadon? pirat :pig:
Pssshhh..diam2 mama.. saya sudah terlanjur taip tu..
Back to top Go down
http://asiamistik.forumotion.com
blueberry
Senior SBF
Senior SBF


Number of posts : 483
Points : 0
Registration date : 2008-03-26

PostSubject: Re: Gambar Bunga.   Wed Apr 30, 2008 5:35 am

hot_mama wrote:

Bahh bahh bah .. jaga kamu .. si berry tu ada penangkis .. bukan senang mau pugai ... kan berry? Twisted Evil :pig:

penangkis? indada la hehe...jan ko main2 klu psal pugai memugai ni hotmama..harap2 kalis pugai sia masi aktif (pugai proof hahaha...) just believe in God la sia rasa..inda jgk jadi tu ..

alphawaves wrote:
ish ish ko ni..mana lah ada..bukan apa bah Lon, itu saya mo pakai utk ritual susumadon.

ritual susumadon ni klu sia inda silap ada kaitan sma panggil semangat / spirit / jin ba kan... ba..ba..apa ko mo buat sma durang tu.. alien
Back to top Go down
alphawaves
SBF Mentor
SBF Mentor


Male
Number of posts : 938
Age : 56
Location : sanaa bah..
Job/hobbies : joomla! addict..
Points : 5
Registration date : 2008-02-25

PostSubject: Re: Gambar Bunga.   Wed Apr 30, 2008 8:12 am

blueberry wrote:
hot_mama wrote:

Bahh bahh bah .. jaga kamu .. si berry tu ada penangkis .. bukan senang mau pugai ... kan berry? Twisted Evil :pig:

penangkis? indada la hehe...jan ko main2 klu psal pugai memugai ni hotmama..harap2 kalis pugai sia masi aktif (pugai proof hahaha...) just believe in God la sia rasa..inda jgk jadi tu ..

alphawaves wrote:
ish ish ko ni..mana lah ada..bukan apa bah Lon, itu saya mo pakai utk ritual susumadon.

ritual susumadon ni klu sia inda silap ada kaitan sma panggil semangat / spirit / jin ba kan... ba..ba..apa ko mo buat sma durang tu.. alien

mana ada buat apa..
Back to top Go down
http://asiamistik.forumotion.com
akinabalu
SBF Moderator
SBF Moderator


Male
Number of posts : 581
Points : 49
Registration date : 2008-02-22

PostSubject: Re: Gambar Bunga.   Wed Apr 30, 2008 5:32 pm

Baru saya perasan yang susumadon ni ritual memberi makanan kepada sesuatu. Betulke tu alphawaves?
Back to top Go down
shalon6095
SBF Supersenior
SBF Supersenior


Number of posts : 554
Points : -90
Registration date : 2008-04-22

PostSubject: Re: Gambar Bunga.   Wed Apr 30, 2008 6:37 pm

blueberry wrote:
shalon6095 wrote:
heheee sia tau tu si alpha guna bunga tu utk pugai si berry... Very Happy

pandai2 ko ni aa shalon6095...

hehehe... Very Happy Laughing gurau aja ba berry...jgn marah ya... Very Happy
Back to top Go down
shalon6095
SBF Supersenior
SBF Supersenior


Number of posts : 554
Points : -90
Registration date : 2008-04-22

PostSubject: Re: Gambar Bunga.   Wed Apr 30, 2008 6:49 pm

alphawaves wrote:
shalon6095 wrote:
heheee sia tau tu si alpha guna bunga tu utk pugai si berry... Very Happy

ish ish ko ni..mana lah ada..bukan apa bah Lon, itu saya mo pakai utk ritual susumadon.

hehehe sia main2 ja ba ...jgn marah ya alpha...ampunnnn .... Laughing Very Happy
Back to top Go down
alphawaves
SBF Mentor
SBF Mentor


Male
Number of posts : 938
Age : 56
Location : sanaa bah..
Job/hobbies : joomla! addict..
Points : 5
Registration date : 2008-02-25

PostSubject: Re: Gambar Bunga.   Wed Apr 30, 2008 8:31 pm

saya sudah dapat. ini rupa2nya.

Bunga Kenanga


Bunga Mawar



Bunga Melati

Back to top Go down
http://asiamistik.forumotion.com
hot_mama
SBF Supersenior
SBF Supersenior


Female
Number of posts : 603
Location : Kota Kinabalu
Job/hobbies : Kuli .... / Gossip ....
Points : 0
Registration date : 2008-04-22

PostSubject: Re: Gambar Bunga.   Mon May 05, 2008 10:07 am

alphawaves wrote:
blueberry wrote:
hot_mama wrote:

Bahh bahh bah .. jaga kamu .. si berry tu ada penangkis .. bukan senang mau pugai ... kan berry? Twisted Evil :pig:

penangkis? indada la hehe...jan ko main2 klu psal pugai memugai ni hotmama..harap2 kalis pugai sia masi aktif (pugai proof hahaha...) just believe in God la sia rasa..inda jgk jadi tu ..

alphawaves wrote:
ish ish ko ni..mana lah ada..bukan apa bah Lon, itu saya mo pakai utk ritual susumadon.

ritual susumadon ni klu sia inda silap ada kaitan sma panggil semangat / spirit / jin ba kan... ba..ba..apa ko mo buat sma durang tu.. alien

mana ada buat apa..


Aikks nanti ko panggil2 "durang" terus ndak mau balik apa macam lah tu Alpha .... Rolling Eyes :pig:
Back to top Go down
alphawaves
SBF Mentor
SBF Mentor


Male
Number of posts : 938
Age : 56
Location : sanaa bah..
Job/hobbies : joomla! addict..
Points : 5
Registration date : 2008-02-25

PostSubject: Re: Gambar Bunga.   Mon May 05, 2008 10:16 am

hot_mama wrote:
alphawaves wrote:
blueberry wrote:
hot_mama wrote:

Bahh bahh bah .. jaga kamu .. si berry tu ada penangkis .. bukan senang mau pugai ... kan berry? Twisted Evil :pig:

penangkis? indada la hehe...jan ko main2 klu psal pugai memugai ni hotmama..harap2 kalis pugai sia masi aktif (pugai proof hahaha...) just believe in God la sia rasa..inda jgk jadi tu ..

alphawaves wrote:
ish ish ko ni..mana lah ada..bukan apa bah Lon, itu saya mo pakai utk ritual susumadon.

ritual susumadon ni klu sia inda silap ada kaitan sma panggil semangat / spirit / jin ba kan... ba..ba..apa ko mo buat sma durang tu.. alien

mana ada buat apa..


Aikks nanti ko panggil2 "durang" terus ndak mau balik apa macam lah tu Alpha .... Rolling Eyes :pig:

ada yg mo balik, lepas tu ada yg mo stay juga. macam mana pun dua2 ada kebaikan dan keburukan. ada satu kawan saya master reiki (dia cakap lah). misti dia ada tgk2 saya punya pos ini tapi dia belum register2 lagi. mengikutnya kita melihat dunia ini sebanyak 10 persen saja mana kala 90 persen lagi adalah bersifat ghaib dimata kita. mungkin kita berselisih dgn diorang jalan, waktu kita termenung tanpa kita sedar kita sebenarnya bertentang mata dgn hidupan halus ini. macam2 lagi.
Back to top Go down
http://asiamistik.forumotion.com
sikukmungit
Newbie
Newbie


Number of posts : 97
Points : 0
Registration date : 2008-04-01

PostSubject: Re: Gambar Bunga.   Wed May 14, 2008 7:59 am

alphawaves wrote:
saya sudah dapat. ini rupa2nya.

Bunga Kenanga


Bunga Mawar



Bunga Melati


Santik ini bunga. rabbit
Back to top Go down
Monkey
SBF Advisor
SBF Advisor


Male
Number of posts : 1370
Age : 103
Location : ..
Job/hobbies : ..
Points : -47
Registration date : 2008-06-03

PostSubject: Re: Gambar Bunga.   Wed Jun 04, 2008 4:15 pm

alphawaves wrote:
hot_mama wrote:
alphawaves wrote:
blueberry wrote:
hot_mama wrote:

Bahh bahh bah .. jaga kamu .. si berry tu ada penangkis .. bukan senang mau pugai ... kan berry? Twisted Evil :pig:

penangkis? indada la hehe...jan ko main2 klu psal pugai memugai ni hotmama..harap2 kalis pugai sia masi aktif (pugai proof hahaha...) just believe in God la sia rasa..inda jgk jadi tu ..

alphawaves wrote:
ish ish ko ni..mana lah ada..bukan apa bah Lon, itu saya mo pakai utk ritual susumadon.

ritual susumadon ni klu sia inda silap ada kaitan sma panggil semangat / spirit / jin ba kan... ba..ba..apa ko mo buat sma durang tu.. alien

mana ada buat apa..


Aikks nanti ko panggil2 "durang" terus ndak mau balik apa macam lah tu Alpha .... Rolling Eyes :pig:

ada yg mo balik, lepas tu ada yg mo stay juga. macam mana pun dua2 ada kebaikan dan keburukan. ada satu kawan saya master reiki (dia cakap lah). misti dia ada tgk2 saya punya pos ini tapi dia belum register2 lagi. mengikutnya kita melihat dunia ini sebanyak 10 persen saja mana kala 90 persen lagi adalah bersifat ghaib dimata kita. mungkin kita berselisih dgn diorang jalan, waktu kita termenung tanpa kita sedar kita sebenarnya bertentang mata dgn hidupan halus ini. macam2 lagi.


betul.ada yg tinggal sama2 kita.kita ja nda tau. area jam 6 gitu taim durang mula keluar la tu.so, sapa2 yg ada anak2 jangan kasi biar bmain, teriak2, main humban2 batu ka.kalau kena ni org halus, dia balas balik.tu la yg nda pasal2 sakit badan la, bkudis la.gatal2 la. jangan juga teriak2 panggil nama anak2 (kalau mo suruh mandi ka, pulang ka, makan ka) takut nanti org halus ni ikut panggil.tu yg menyebabkan anak pandai demam panas dn hanya dapat 'ditawar' oleh bobohizan ja.
( just for sharing..ni pun dengar dari grangpa saya)
Back to top Go down
http://jiwang.la/ratu17
Monkey
SBF Advisor
SBF Advisor


Male
Number of posts : 1370
Age : 103
Location : ..
Job/hobbies : ..
Points : -47
Registration date : 2008-06-03

PostSubject: Re: Gambar Bunga.   Wed Jun 04, 2008 4:18 pm

alphawaves wrote:
saya sudah dapat. ini rupa2nya.

Bunga Kenanga


Bunga Mawar



Bunga Melati



yang ke 3 tu bukan bunga orkid ka? nama lain bagi bunga orkid ni bunga anggerik.
Back to top Go down
http://jiwang.la/ratu17
Monkey
SBF Advisor
SBF Advisor


Male
Number of posts : 1370
Age : 103
Location : ..
Job/hobbies : ..
Points : -47
Registration date : 2008-06-03

PostSubject: Re: Gambar Bunga.   Wed Jun 04, 2008 4:32 pm





ni baru bunga melur....bunga ni ada masa akan berbau wangi...tpi tidak semua org pula terhidu bau dia ni. terutama bulan penuh la. sapa ada tanam bunga ni, tunggu masa bulan penuh (malam) kalau berani ( dan ada nasib ) , buleh nampak perempuan serba putih bermain/hinggap atas pokok tu.
yg datang tu biasanya yg dri atas ( kira mcm dewi la (cantik) )

saya ada tanam di kws rumah saya..tpi nda juga apa.ni bunga memang biasa org guna utk tujuan yg mcm si alpha ckap tu.
tips: kumpul tujuh jenis bunga yg wangi dan berwarna terang, biar sekuntum2,jangan kasi cerai2 kelopak..buat air mandian, dapat naikkan seri wajah dan semangat serta baik utk aromaterapi..mcm aura seri tu.syor utk yg ppuan la , supaya 'seri' tu nampak.
flower
Back to top Go down
http://jiwang.la/ratu17
alphawaves
SBF Mentor
SBF Mentor


Male
Number of posts : 938
Age : 56
Location : sanaa bah..
Job/hobbies : joomla! addict..
Points : 5
Registration date : 2008-02-25

PostSubject: Re: Gambar Bunga.   Thu Jun 05, 2008 4:17 pm

ia betul, no 3 itu bukan melur, saya sudah silap pos hari tu. rupanya bunga melur ini orang indonesia panggil sebagai bunga melati.

Pasal dewi turun tu..saya akui memang betul cakap kau BB. wah banyak juga kau tau pasal ini aah BB. bah ada sudah kawan saya berbual pasal mistik ini. dan saya tambah lagi..dewi yg turun itu lah kita mau tangkap. bukan tangkap kasih apa2 cuma maksud saya kita mau berkawan2 sama dia.
Back to top Go down
http://asiamistik.forumotion.com
shalon6095
SBF Supersenior
SBF Supersenior


Number of posts : 554
Points : -90
Registration date : 2008-04-22

PostSubject: Re: Gambar Bunga.   Thu Jun 05, 2008 4:30 pm

hehehe wah c alpha ni ceta bunga ooo... dilamun cinta ka tu geng... hehehe Very Happy
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Gambar Bunga.   Today at 7:49 am

Back to top Go down
 
Gambar Bunga.
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 3Go to page : 1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» I LOVE FLOWERS!!!!!
» Dramatic Pic Of Woman Attacked By Polar Bear
» Axl Rose (William Bruce Bailey Rose Jr.)
» Michael Kiske
» Ray Gillen

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
SABAH ::  :: -
Jump to: